12 Temmuz 2007 Perşembe

Wasabi aynı zamanda "Sınav" da demektir!

"Hayat bir sınavdır" sözünü ilk kez ne zaman duydum tam hatırlamıyorum ama kesin bildiğim birşey varsa; ne yazık ki; içerisinde bulunduğumuz şartlarda "Her sınav bir hayattır". Düşünsenize, ilkokula başladığınız günden bugüne kadar kaç "yerleştirme" sınavına girdiniz? İsterseniz hepbirlikte hatırlayalım. Benim ilk hatırladığım "Özel Okullar ve Anadolu Liseleri Sınavı" (1) sonra; artık varolmayan; "Parasız Yatılılık Sınavı" (2), hemen ardından "Askeri Liseler Sınavı" (3), Fen Liseleri Sınavı (4), "ÖSS" (5), "ÖYS" (6), tam da "Artık üniversiteli olduk, başka bir yarış kalmadı" dediğimiz anda karşımıza çıkan "LES" (7) ve son olarak da "KPSS" (8). Yani yaklaşık 24 yaşında bu sınav maratonunu tamamladıysak eğer yaşadığımız her 3 yılda 1 büyük sınava girmişiz. Tabi buna okuldaki sınavlarımızı dahil etmedim bile. Bu kadar büyük bir baskı altında gelecek kurma kaygısıyla koşturmaktan, hayatı yaşamaya fırsatımız kalıyor mu acaba? 60-70 yaşlarına geldiğimizde "en büyük başarımız" aldığımız yüksek puanlar mı olacak? ya da bunların ne kadar değerli olduğunu o zaman mı farkedeceğiz? Bilemiyorum. Sanırım önümüze bakmaktan ufukta olup bitenleri es geçiyoruz yine. Bugün de "önümüzde" açıklanacak "ÖSS" sonuçları var. Sonuçlara bir bakalım isterseniz, hayatı nasıl olsa yaşıyoruz bir şekilde. Doğru "kutuları" örnekte olduğu şekliyle "yumuşak kurşunkalemle" karalayarak geçen bir ömür. "Tercihlerimiz" doğru olsa da olmasa da...


8 yorum:

Unknown dedi ki...

Eğitim sistemimizde "çoklu zeka" diye bir kavramdan söz ediliyor son yıllarda.Buna göre öğretim yapıldığı söyleniyor.Ama uygulama öyle değil.Sınavlar da ortada zaten.Çocuklar ve gençler açısından bakıldığında çok sıkıcı ve acımasız bir durum sınavlarle geleceklerinin belirlenmesi.Aileler açısından ise daha kaygı verici.Sınavlar yaklaştığında onlarda tam bir panik havası esiyor.Ben kendimden biliyorum . Siz beni 2 yıl sonra görün.tüm medya psikiyatrları bir araya gelse yine kurtaramayacak ruh sağlığımı.

mestan dedi ki...

bi de o panikli fena anne babalar masum partilere de cok kiziyo...

Adsız dedi ki...

hehehhehehe mestan'ın yorumuna pek eglendim... hala hırsını alamamış.. peki masum parti nedir?

... sus suss tamam daha saat 12:00 bile olmamıştı di mi???

wallaa bence sinavlar oncesi tum partiler iptal edilmeli, durdurulmali, gerekirse rapt ve zapt ile basilmali... ;)

mestan dedi ki...

geegee kimlikli arkadas bi daha bu bolgga yazi yazmasin, men edilsin, kendinden de utansin lutfen...

Adsız dedi ki...

mestan hanım yorumlara eleştirilere açık olmanızı sağlık veririm... Ayrıca Wasabi Nedir? kod adlı arkadaşımızın sayfasını bölee blog etmeniz beni ayrıca endişelere gark ettii.. açınız kendinize bir sayfa o güzel hikayelerinizi yayınlayınız orada.. (bu arada bak sabahın köründe hemen kontrol ettim, bana sataşmış mı bu hatun diye... haklı da çıktım.. tutamamış kendini)..

Adsız dedi ki...

sayın bayan ısımsız ve mestan... oncelıkle bu tur yaklasımlarını esef ve hayretle karsılıyoruz. varsa bı derdınız hodrı meydan, veya senay dudek vs. muge anlı dobra dobra! bu sayfalar hisli kalemlerin dolduracagı nitelikteyken karsilastıgımız manzara dusundurucu...

kurul olarak son sozumuz: bence insanlar parti yapsınlar, cocuklar da bi eglenir, sinava motivasyon acisindan.

saygılarımızla

WASABI dedi ki...

Son yorumu kesinlikle ben yazmadım!

Kim yazıyor bunları yaw?

8)

Adsız dedi ki...

siyah güneş gözlüklü, kara ceket ve pantalonlu o adamlar... (nam-ı diğer "kara murad") ben demiştim geldiler diye..